fredag den 22. april 2011

Bye bye Thailand and HELLO Cyprus!


Et halvt år er nu gået og her sidder jeg i Dubai´s lufthavn ved gate 126 og venter på at komme med flyafgangen til Larnaca, Cypern, som skal blive mit hjem det næste halve år.
Det er utroligt så hurtigt at tiden flyver. Jeg tænker tilbage som at jeg dage i går blev student, men det er lige nogle dage siden.
Om jeg har nydt tiden i Thailand? 

HELT SIKKERT! Thailand er det super skønt land, som jeg varmt kan anbefale til jer alle at rejse til.
Aldrig har jeg rejst så meget i min barndom, så ganske overrasket blev jeg over at se hvor meget vi danskere egentlig ligner Thailænderne.  Okay, der er selvfølgelig også tonsvis af forskelle, men humoren har vi tilfælles og glæden i at fejre ting.
Hvis der er nogen som virkelig forstår at fejre deres tradition som eks. Nytårsaften, så er den uden tvivl Thaierne! Deres nytår bliver fejret over tre dage, som består at udelukkende sindssyg vandkrig. ALLE sprøjter på alt og alle. Aldrig har jeg set så stort et vandland, eller for den sags skyld en hel befolkning bare gå amok med vandpistoler og slanger. De var alle så glade, det var super fedt.
Traditionen tro stammer det med vandet tilbage fra gamle dage (eller nogle gør det stadig). De går meget op i, at man får renset sjælen og kroppen for alt ondt, inden man træder ind i et nyt år. I gamle dage betød det at man hældte vand over kroppen og så sendte man nogle papirs halløjs op i luften. De papirs ting sender man op i luften, da man tror at det kan tage alt det onde med sig.
Det kan måske få det til at lyde som om at thailænderne er meget religiøse og ja det er de da også, men det er ikke så overskuet som man kunne tro.

Hvorfor du skal tage til Thailand?
- Det skal du absolut gøre på grund af den utrolig smukke natur, de hvide bade strande og så er ALT så knald hamrende billigt! 100 Bath svarer til rundtregnet 20 danske kr. – Det lyder umiddelbart ikke af meget, men for de penge kan man altså få et måltid mad på en restaurant. (dog ikke dem midt i turist områderne, men på de lokale spisesteder kan man sagtens) Du kan også for 200 Bath få en fuld Thai krops massage = SKØØNT! Det er endnu en grund til at tage af sted! Deres massage er helt fantastisk og billig og det kan fås alle steder.
Om jeg kunne finde på at tage tilbage?
Ja, sagtens. Dog tror jeg ikke at det vil være Phuket igen. Jeg kunne godt tænke mig at prøve noget nordpå. – men en ferie til Phuket kan man vel altid klare :D (kom penge, kom penge)
Den næste destination blev som sagt Cypern, hvilket jeg er super spændt på, da jeg aldrig har været der eller har nogen ide om hvordan det kan være. Det må tiden vise.

OG så ser jeg hammer meget frem til at det er i Cypern at jeg vil få besøg af min dejlige lillesøster, Maria og Martin og evt.  Bh og Simoni + flere – hvem ved?
Så jeg rigtig kan vise mit liv frem. Det glæder jeg mig meget til!

Jeg er bevidst om at jeg har været elendig til at opdatere mig her på blogspot, men har som plan at det skal ændres her til sommer.
Pas på jer selv! – I er savnet <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar